Maart en april zijn bij WSV altijd volle maanden. We hebben de eerste ervaringen opgedaan met het beheer van de kantine en we hebben al een eindfeest van het seizoen achter de rug. De laatste wedstrijden in de competitie worden gespeeld en er wordt hard gewerkt aan de teamindeling voor het nieuwe seizoen, tegelijk met de trainersbezetting en zaalindeling. In de meivakantie gaan we verder met de aankleding van de kantine en daarna begint eigenlijk het nieuwe seizoen alweer.
Kantine de Kei per 1 maart onder beheer bij WSV Volleybal!
Per 1 maart zijn we als WSV verantwoordelijk voor het beheer van de kantine en we hebben dat nu een maand kunnen ervaren. Omdat we hard aan het leren zijn beginnen de vaste patronen er al een beetje in te komen. De samenwerking tussen onze vaste kracht Gaby en de vele vrijwilligers loopt goed en we hebben naast alle avondbezettingen al een paar grote activiteiten in de weekenden met succes kunnen afronden.
Maar we zijn nog maar net begonnen en er liggen nog voldoende taken die verder uitgewerkt gaan worden. Zo wordt nog gewerkt aan de werving van vrijwilligers voor de barbezetting, omdat meer handen het werk nog lichter kunnen maken. En we gaan aan de slag met schilderwerk en andere kleine aanpassingen in de kantine. We hebben in ieder geval zaterdag 19 april en zaterdag 3 mei gereserveerd om aan de slag te gaan met verf en kwast, boor- en schroefmachine en wat we verder nog nodig hebben. De voorbereiding daarvan is al door een klein groepje opgepakt, maar voor die dagen zoeken we nog mensen die niet bang zijn voor een vlekje verf of het aandraaien van wat schroeven! Meld je per app met je naam aan bij Max (06 – 12 32 49 91).
Bij het functioneren en het aanpassen van de kantine hebben we een heleboel zaken en materialen nodig, waar we behoefte aan hebben. Als leden dat thuis nog ongebruikt hebben liggen, dan kan dat ons enorm helpen en hoeven we niet alles nieuw te kopen. Dus wie kan ons helpen aan het volgende:
- Schildersmaterialen ongebruikt (kwasten, rollers, afdekfolie, afplaktape, etc.)
- Keukenequipment (waterkoker, ‘gewoon’ koffiezetapparaat, bakoventje, etc.)
- Fotolijsten (minimaal A4 formaat)
- Spelletjes en kinderboeken en een kast om deze in op te ruimen
- Dartbord
Sommige zaken kunnen direct meegenomen worden, vinden we wel een plekje voor in de kantine, maar met betrekking tot keukenapparaten of een kast is afstemming wel even handig (bel of spreek Max).
Nogmaals, prijsvraag voor de nieuwe naam van de kantine
Om ‘onze’ kantine een symbolische waarde mee te geven hebben we besloten om deze een nieuwe naam te geven. Er zijn al heel wat suggesties uit de vereniging binnengekomen, maar nu we daadwerkelijk de sfeer al kunnen proeven, gaat dit zeker nog meer leven. We geven de leden dus nog een tweede kans om aan de prijsvraag mee te doen. Het ligt in de bedoeling de nieuwe naam goed zichtbaar op te hangen bij de ingang van de kantine en natuurlijk gaan we deze nieuwe naam ook veel gebruiken om het een begrip te laten worden. Een deskundige jury (Sven, Agnes, Gaby en Max) gaat alle inzendingen beoordelen op originaliteit, passendheid en uitspreekbaarheid en natuurlijk ontvangt de winnaar ook een originele prijs. Via de volgende link kan je je voorstel tot en met 25 april indienen bij de jury: https://forms.office.com/e/29G6A4P0UX
Vrijwilligers gezocht voor de bardiensten
Zoals hierboven al geschetst zijn we nog steeds op zoek naar mensen die achter de bar diensten willen draaien. We weten dat veel mensen deze enquête nog niet hebben ingevuld, dus vandaar nogmaals deze oproep. Ga nog even door de vragenlijst via de volgende link, zodat we je aanmelding alsnog binnenkrijgen: https://forms.office.com/e/7fWUh2tAxy
Jeugdkamp 2025
Jullie hebben het misschien al gezien: we gaan weer op kamp!! Maar er is dit jaar iets geks aan de hand op het WSV-kamp … We hebben jullie hulp nodig om een mysterie op te lossen! Maak je geen zorgen, samen gaan we dit raadsel stap voor stap ontrafelen. Tijdens het kamp gaan we leuke spellen en spannende opdrachten doen en krijgen jullie aanwijzingen. Zo komen we steeds dichter bij de oplossing …

Dus: ben jij nieuwsgierig, dol op avontuur en klaar voor een superleuk kamp? Zet dan je speurneus op en ga met ons mee!
- Wanneer: Vrijdag 27 juni (vertrek om 17:15 uur bij De Kei) t/m zondag 29 juni 2025 (rond 14:00 uur weer terug bij De Kei).
- Waar: De Langenberg in Rijssen.
- Voor wie: Alle CMV- en jeugdleden van Engeltherm WSV Volleybal.
Let op!
Onze vereniging – en vooral de jeugdleden – groeit hard! Dat is natuurlijk geweldig, maar onze kamplocatie groeit helaas niet mee. Er is plek voor maximaal 80 kinderen en vol is ook echt vol. Wil jij het kamp dit jaar niet missen? Meld je dan zo snel mogelijk aan!
Belangrijk!
- Als je je aanmeldt voor het kamp, gaan we ervan uit dat je het hele weekend aanwezig bent.
- Je ouders kunnen op het aanmeldformulier aangeven of ze willen helpen met heen- en/of terugrijden. Twee weken voor het kamp nemen wij contact op en laten we weten of en wanneer ze ingedeeld zijn.
Nog even alle belangrijke punten op een rijtje:
- Datum: Vrijdag 27 juni t/m zondag 29 juni 2025
- Thema: Mysterie op het WSV-kamp!
- Kosten: € 50,00.
- Aanmelden: Ga via deze link naar het aanmeldformulier!
- Contact: jeugdkamp@wsvvolleybal.nl
Helpen jullie mee om het mysterie op het WSV-kamp op te lossen? Wij kunnen niet wachten! Tot dan! Sarah, Rosan, Martijn, Britt, Onno, Dianka, Sven, Kim, Koen & Hilde.
Nieuwe bestuurssamenstelling vanaf oktober
In oktober wordt er weer een Algemene Leden Vergadering georganiseerd, waar ook bestuursverkiezingen op de agenda staan. Het bestuur is in verband met het aftreden en niet meer verkiesbaar zijn van de voorzitter nu al begonnen met het vinden van kandidaten om in een nieuwe samenstelling verder te gaan. Het bestuur is uitermate verheugd dat een aantal mensen bereid is om hier tijd en energie in te gaan steken. Het bestuur doet dan ook een voorstel om met de volgende samenstelling de nieuwe periode in te gaan:
Voorzitter Sven Tijmans, secretaris Monique Hulst, penningmeester Judith Albers-Visser, algemeen lid Koen Tijmans, algemeen lid Rosan Klein Wolterink, algemeen lid Chris van den Brink en algemeen lid Hilde Scharenborg.
Uiteraard is het mogelijk om vanuit de vereniging andere kandidaten voor te stellen, mensen die geïnteresseerd zijn kunnen dat bij het huidige bestuur aangeven. Voor de ALV in oktober worden de verschillende kandidaten aan de vereniging voorgesteld.
Dames 2 kampioen
Met overmacht heeft ons team D2 dit jaar het kampioenschap in de 1e klasse behaald. Met maar één verlieswedstrijd tegen de latere nummer twee en met maar 11 verliespunten was die overmacht dit jaar groot. Onder de bezielende leiding van trainers en coaches Leon en Ronald werd vanaf het begin van het seizoen de druk er flink opgelegd bij de tegenstanders. Met maar liefst tien 4 – 0 overwinningen werd een flinke basis gelegd voor het totaal van 69 punten.

Team Recreanten Mix 2 kampioen
Geweldige prestatie van Team Recreanten Mix 2, kampioen geworden in de 2e klasse IJsselstreek. In de poule met elf andere teams uit de regio, waaronder ook Team Recreanten Mix 3 heeft de Mix 2 uiteindelijk de eindoverwinning binnengehaald en de Mix 3, die tweede zijn geworden, net achter zich gelaten. Proficiat!

Feestje voor de mini’s
Het is alweer een tijdje geleden maar 21 maart hebben de mini’s mogen genieten van de miniavond in de Kei! We begonnen gezamenlijk in de kantine en zijn vervolgens snel naar de zaal gegaan. Deze was helemaal omgetoverd tot een bioscoop zaal waarbij de mini’s konden genieten van de film Vaiana 2 onder het genot van wat te drinken en popcorn. Na de toch wel spannende film hebben we gezamenlijk afgesloten en nog wat patatjes gegeten met een snack. Het was een geslaagde avond!

Strikes in plaats van Smashen!
Op vrijdag 14 maart verruilden onze fanatieke jeugdleden de volleybal voor een bowlingbal tijdens een gezellige activiteit bij het Fletcher hotel in Zutphen. Er werd fanatiek gestreden om wie de meeste kegels kon omgooien – en dat ging niet onverdienstelijk! Er vlogen heel wat strikes over de baan. Het was een geslaagde avond vol plezier, competitie en gezelligheid. Op naar de volgende activiteit!


Open club met A+
Op zaterdag 15 maart 2025 heeft ons Jongens A+ team gestreden in de halve finales van de Volleybaldirect Open (NOJK) in sporthal Trasselt te Hoogeveen. Ondanks de inzet en het enthousiasme hebben de jongens helaas geen wedstrijden kunnen winnen en zijn ze uitgeschakeld voor verdere deelname aan het toernooi. Nu het NOJK-avontuur ten einde is, richten we ons weer op onze eigen reguliere competities bij onze eigen teams. De ervaring en het samenspel dat we tijdens het toernooi hebben opgedaan, zullen zeker van pas komen in de rest van onze carrière. Het was een leuke ervaring!

Geen trainingen in de meivakantie
In de meivakantie (21 april t/m 5 mei 2025) zijn er geen trainingen in de Kei (behalve van een aantal teams met een speciaal verzoek). Na de meivakanties beginnen we in de nieuwe teamsamenstellingen en een nieuwe zaalindeling. In de meivakantie worden beide bekend gemaakt bij alle leden.
Eindfeest 29 maart
Wat een prachtig einde van het seizoen hebben we 29 maart mogen vieren tijdens ons eindfeest! DJ’s Peter & Jorrit maakten er een waar feestje van! Onder de blacklights begon iedereen als vanzelf te stralen 😉. En een speciale shoutout naar onze dames 2, die hun kampioenschap hebben gevierd tijdens dit dubbelfeest! Een geweldige prestatie waar jullie het hele seizoen hard voor hebben gewerkt.
Inmiddels zijn alle wedstrijden gespeeld en is het seizoen officieel ten einde. Het was een jaar vol mooie momenten, sportieve hoogtepunten en natuurlijk veel gezelligheid. Wij als activiteitencommissie willen jullie allemaal bedanken voor jullie enthousiasme en inzet. We hopen dat iedereen volgend jaar weer met net zoveel plezier deelneemt aan onze activiteiten. Samen maken we er weer een fantastisch seizoen van!


Vrijwilligersavond 9 mei
Op vrijdagavond 9 mei organiseren we onze laatste activiteit van dit jaar: de vrijwilligersavond. Deze avond staat volledig in het teken van jullie, onze geweldige vrijwilligers. Zonder jullie inzet zou onze vereniging niet kunnen bestaan, en daarom willen we jullie graag in het zonnetje zetten en bedanken voor al jullie harde werk.
We hebben een leuke en spannende activiteit gepland waar iedereen aan mee kan doen: handboogschieten! Deze clinic wordt verzorgd door de handboogvereniging Phoenix, zodat jullie onder begeleiding de kunst van het boogschieten kunnen ervaren. Na het handboogschieten sluiten we de avond af met een gezellige borrel in onze eigen sportkantine in de Kei. Dit is ook een mooie kans om de andere vrijwilligers bij WSV te leren kennen. We hebben ons best gedaan om alle vrijwilligers persoonlijk te bereiken. Mocht je als vrijwilliger onverhoopt geen uitnodiging hebben ontvangen, neem dan even contact op met de activiteitencommissie. Wij hebben er zin in, hopelijk jullie ook!

Laatste nieuws: jongens C1 ook kampioen!
Na hun laatste wedstrijd op 12 april zijn de jongens C1 in de 1e/2e klasse C kampioen geworden. Na de 4 – 0 overwinning op Time Out’75 JC1 was duidelijk dat ze niet meer ingehaald konden worden. Binnenkort kunnen ze de medailles tegemoet zien. Gefeliciteerd!

Ook zijn de Meisjes C3, CMV niveau 5.2 en CMV niveau 4.2 in de tweede helft van dit seizoen kampioen geworden. Gefeliciteerd!
Sportieve groet,
Bestuur Engeltherm WSV Volleybal
Agenda
21 april – 5 mei Meivakantie, geen trainingen
27 april Laatste sportspeeltuin van dit seizoen
9 mei 2025 Vrijwilligersavond
27 – 29 juni 2025 WSV Jeugdkamp