Met nog een aantal zaken op te lossen zitten we toch al heel snel weer in de routine van trainen, spelen en runnen van de vereniging. Als we eenmaal weer gestart zijn gaat het vanzelf ook weer soepel lopen, maar we moeten attent blijven op de dingen die nog geregeld moeten worden, zoals een aantal vacatures en de overdrachtszaken met betrekking tot de kantine.
Grote Club Actie en Speculaasactie
Afgelopen zaterdag is de Grote Club Actie gestart en wij doen weer mee! Onze CMV leden verkopen loten (€3 per stuk), per lot gaat €2,40 naar onze vereniging. Wij hebben dit jaar een streefbedrag van € 1.250 gesteld en dat geld willen wij besteden aan ons jeugdkamp. Ieders bijdrage is natuurlijk welkom voor onze vereniging, dus kijk vooral op: https://lot.clubactie.nl/lot/engeltherm-wsv-volleybal/448865
En de volgende actie staat ook alweer in de startblokken. Halverwege oktober gaat onze heerlijke speculaasactie van start. In samenwerking met de bakkerijen Eklund en Van Zuijlen kunnen wij een lekker assortiment van koeken en andere lekkernijen aanbieden. Met de verkoop van dit lekkers wordt onze vereniging ook weer financieel ondersteund. Bij de start van deze actie ontvangen de leden tijdens de training en/of via onze andere kanalen verdere informatie. Groet van de Actiecommissie.
RABO ClubSupport
Engeltherm WSV Volleybal heeft als één van de speerpunten van het beleid om sporten en bewegen (en meer specifiek volleybal) in Zutphen en omgeving te promoten. We doen dat niet alleen door in clubverband competitievolleybal te spelen, maar werken ook samen met andere verenigingen aan de promotie van sport en bewegen bij vele andere activiteiten. Voorbeelden daarvan zijn de Sportspeeltuin, een jaarlijks stratenvolleybaltoernooi en Zutphen on the Beach, een beachsport evenement midden in de binnenstad van Zutphen. Sporten en bewegen moet voor iedereen toegankelijk zijn en daar willen wij een platform voor bieden. Dat hebben we ook duidelijk gemaakt in het kader van de RABO ClubSupport actie. De stemcampagne van deze actie is inmiddels weer afgesloten. Rabo-leden konden tot en met maandag 23 september stemmen op onze club. Het heeft ook dit jaar weer een mooi resultaat opgeleverd. Tijdens een bijeenkomst voor alle deelnemende clubs zijn de cheques weer uitgereikt en ook wij waren weer één van de gelukkigen. Jurre laat hier de cheque met het bedrag van 331,76 zien die we in ontvangst mochten nemen.
Nieuwe sponsoren
Voor dit seizoen hebben veel sponsoren hun contract weer verlengd en we mogen ook weer een aantal nieuwe sponsoren verwelkomen. Binnenkort komen alle banners uiteraard weer in de hal te hangen tijdens onze thuisdagen. Nieuw zijn dit jaar Assurantiekantoor Meerman uit Zutphen en Riho Climate Systems uit Vorden. De verlengde contracten zijn van de volgende sponsoren: BB Optiek, Eric Janssen Tapijtshop, Optisport De Kei en Glazenwasserij en Schoonmaakbedrijf Heppen. We zijn er trots op dat we hun ondersteuning van de club kunnen laten zien in onze hal!
Nieuw boek van onze oud-trainer Peter Karreman
‘ONBEPERKT’ nu voor 5 euro
‘Onbeperkt’ beschrijft de weg van het Rwandese dames zitvolleybalteam naar RIO2016. Het team ontwikkelde zich van ‘niets’ tot ‘deelnemer’ aan de Paralympics en is sindsdien de onbetwiste leider in Afrika. ‘Onbeperkt’ gaat over management, teamontwikkeling, organisatieontwikkeling, maar zonder moderne tooling. Ondanks fysieke en/of maatschappelijke beperkingen zijn de mogelijkheden onbeperkt.
Bestel je exemplaar via een mail met je mobiele nummer en naam vereniging naar p.karreman@upcmail.nl. Van elk exemplaar gaat 50% naar het Radboud Oncologie Fonds.
Algemene Leden Vergadering 18 oktober a.s.
Zoals ieder jaar houden we als vereniging weer een Algemene Leden Vergadering in oktober. Dit jaar is deze gepland op 18 oktober om 19.30 uur in Sporthal de Kei. En dit jaar extra belangrijk, omdat er een aantal zaken op de agenda staan, die de aanwezigheid van veel leden vereisen.
Ten eerste moeten we een wijziging van de statuten doorvoeren, deels omdat er wettelijke bepalingen en regelgeving in noodzakelijk is geworden en deels omdat we – onder andere in verband met de kantine – zelf ook een paar aanpassingen willen doen. Onze notaris is bezig de nieuwe concept statuten op te stellen en deze worden nog voor de ALV verspreid, zodat iedereen deze vooraf kan lezen.
Ten tweede omdat we de besluitvorming van de vergadering nodig hebben om de kantine van Sporthal de Kei over te nemen, inclusief een aantal beheerstaken. Bij deze uitnodiging is een concept businessplan voor de kantine gevoegd, zodat allen zich op de hoogte kunnen stellen van de plannen. De financiële paragraaf is al wel gemaakt, maar nog niet toegevoegd, omdat er nog een aangescherpte versie van volgt. Deze begroting voor de kantine wordt tijdens de ALV behandeld, zodat de vereniging daar ook zijn goedkeuring over kan afgeven.
Ten derde legt het bestuur in de oktober ALV altijd verantwoording af aan de leden met betrekking tot de financiën over het afgelopen seizoen. De kascontrolecommissie heeft naar de financiële stukken gekeken en zal daar in de vergadering ook verslag van doen.
En tot slot zijn er ook nog bestuursverkiezingen. Een aantal leden stopt en/of is herkiesbaar, dus ook dat zullen we ter stemming brengen tijdens de ALV. Kortom, een belangrijke vergadering en bij deze een oproep aan de leden om daar bij aanwezig te zijn. Komt allen!
Graag ontvangen we jou met een kop koffie of thee, wil je daarom aan ons doorgeven of we op je komst mogen rekenen? Dat kan door een mail te sturen naar secretaris@wsvvolleybal.nl
De kantine
Ook de ontwikkelingen rond de kantine liggen nog steeds op koers voor de opening in het nieuwe jaar. Wel moet er nog steeds een afspraak met de gemeente volgen (erg moeilijk om met hen in contact te komen), maar we hebben het vertrouwen dat daar geen grote belemmeringen gaan optreden. De begroting voor de kantine is zo goed als klaar, de laatste cijfers worden nog wat scherper gesteld. En de planning voor de toekomstige bezetting komt steeds dichterbij met de toezeggingen van leden om zich daarvoor te willen inzetten. We hebben ook al een klein groepje die zich wil gaan bezighouden met de aankleding en inrichting, waarvoor we de kerstperiode willen gaan gebruiken. Met een heleboel foto’s, posters en een verfje kunnen we in eerste instantie een heel eind komen.
Nieuwe teamfoto’s voor het seizoen ’24-‘25
Tijdens onze eerste grote thuisdag op 5 oktober was onze vaste fotograaf weer aanwezig om team- en actiefoto’s te maken. De resultaten daarvan zullen weer vaak zichtbaar zijn op onze social media en natuurlijk op de website, waar alle teams gepresenteerd worden. Bij de eerste sneak preview van de plaatjes zagen we al weer schitterende acties en mooie teamfoto’s!
Agenda
5 t/m 13 oktober Week van de scheidsrechter
13 oktober Sportspeeltuin
18 oktober Algemene Leden Vergadering
27 oktober Sportspeeltuin